Een nieuw thuis, Job hunting en nog veel meer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Een nieuw thuis, Job hunting en nog veel meer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Een nieuw thuis, Job hunting en nog veel meer

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

07 December 2016 | Australië, Sydney

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle reacties op mijn blogposts! Ik vind het echt hartstikke leuk om die te lezen. Ondertussen zijn we iets meer dan een week verder en in die tijd is er weer veel gebeurd!

Dinsdag ben ik samen met Dana naar The Rocks geweest, een oude wijk hier in Sydney. Hier hebben we het Discovery Museum bezocht en wat meer geleerd over de achtergrond van deze wijk. Ik ben normaal niet zo'n museum persoon, maar dit was wel even leuk om te zien. Daarna hebben we wat rondgedwaald door de straatjes en zijn we ook de opgang voor de Harbour Bridge tegengekomen. Handig voor als ik besluit erover heen te gaan wandelen! Ook zijn we die dag gaan kijken bij mijn Homestay in Balmain, waar ik vanaf 1 december iets meer dan een maand zal verblijven. We gingen met de ferry heen en er was super mooi uitzicht over het Opera House, de Harbour Bridge en Luna Park. Die avond zijn we samen naar Mrs Macquaries Point gegaan. Hier hadden we een mooi uitzicht over de stad. In het donker met al de lichtjes is het weer een compleet andere sfeer!

De volgende dag heb ik een Bar Skill Course gedaan: bier leren tappen, mixdrankjes maken en hoe je op correcte wijze wijn inschenkt. Was grappig om te doen! Daarna naar het Queen Victoria Building geweest. Echt een mooi gebouw maar de winkels zijn echt stinkend duur. Ook hier stond weer een mega kerstboom binnen en dat blijft toch wel gek.

Donderdag was het tijd om naar mijn Homestay te gaan! Ik kon er helaas pas in de avond terecht, dus ik moest de dag nog zien te vullen. Ik ben lekker naar de Royal Botanic Gardens gegaan en heb daar een beetje gechillt en Sudoku's gemaakt. Ook waren er veel vogels die mijn eten wel interessant vonden. Ik was er iets minder blij mee alleen, haha. In de avond naar de familie. Na wat gezeik bij de ATM en een geblokkeerde pinpas kwam ik dan eindelijk aan bij het huis. Ik werd warm ontvangen en heb een tijd zitten kletsen met ze. Was erg gezellig! Op vrijdag heb ik wat klusjes gedaan, zoals het deblokkeren van mijn pinpas bij de bank. Ik vermoed dat mijn pincode op de een of andere manier is gereset, want ik weet 100% zeker welke pincode ik had gekozen bij het activeren van mijn kaart. Verder nog een beetje rondgehangen in de kamer en de wijk verkend. Ook ben ik begonnen met het zoeken naar werk, wat echt een helse opgave is. Op zaterdag besloot ik mijn angst te overwinnen en ben ik met mijn CV langs cafés en winkels gegaan. Ik vond het vreselijk en het heeft ook niet echt wat opgeleverd, eigenlijk alleen maar frustraties. Maar ik was trots op mijzelf dat ik dan toch langs de deuren ben gegaan.

Op zondag geen serieuze zaken gepland, want die dag ging in naar Manly Beach samen met Dana. Ook de host familie zou die dag naar het strand gaan. We zijn met de ferry erheen gegaan. Helaas was het bewolkt op de heenweg, maar terug hebben we wel mooie uitzichten gehad. Op het strand was het echt heel warm. Ik heb de hele dag met factor 50+ lopen smeren en nog ben ik verbrand. Gelukkig is dat nu bijna allemaal weer weggetrokken. Maandag weer wat klusjes gedaan zoals post ophalen. Dinsdag hadden ze slecht weer voorspeld en ben ik naar Newtown geweest met Dana. Hier hebben we winkeltjes gekeken (nadruk op kijken want alles is hier mega duur). Ook nog langs de University of Sydney geweest. Vet mooie oude gebouwen en daarna nog wat rondgelopen in Broadway Shopping Mall. Op de terugweg naar huis compleet natgeregend want het hoosde. Maar het was wel een geslaagde dag!

Dat waren mijn belevenissen in het kort van de afgelopen dagen! Vanavond komt Ellen aan in Sydney. Dat is hartstikke gezellig en als het goed is gaan we morgen samen op pad in Kings Cross waar haar hostel zit. Tot snel!

  • 07 December 2016 - 08:32

    Monique:

    Hoi Imke,
    Wat een leuk verslag weer en wat fijn dat het bevalt in de Homestay! Nu heb je lekker even een plek voor jezelf. Hopelijk gaat het lukken om een baantje te vinden. Geniet van het mooie weer; wat dat aangaat mis je niets van Nederland, want het is al flink koud geweest.
    Prettige tijd en geniet van al jouw ervaringen!
    Groetjes,
    Monique

  • 07 December 2016 - 14:49

    Ingrid En Riek:

    Imke, fijn dat je je zo vermaakt en veel nieuwe indrukken op doet. Het lijkt ons inderdaad heel vreemd om zomerkleding aan te hebben in december.
    Bericht uit Almere: Ingrid is vorige week gevallen en heeft haar pols op 2 plaatsen gebroken en wordt a.s. vrijdagochtend geopereerd. Ze heeft nu veel pijn maar na de operatie zal het wel beter gaan.
    Imke, geniet nog van je reis
    Groetjes
    Ingrid en Riek

  • 07 December 2016 - 19:07

    Nicole Van Der Land:

    Hallo Agonistje
    Wat fijn dat je homestay bevalt. Tof ook dat je langs cafés bent gegaan. Dat heb ik dan weer nooit gedurfd! Je gaat jezelf nog veel vaker moeten uitdagen. Maar zo te horen gaat dat helemaal goed komen. Ben je ook al een keer naar Darling Harbour geweest? Dat is savonds nog wel eens een leuk plekje.
    Heeeeeel veeeeel succes met het zoeken van een baantje.
    Kusjes op de kuitjes!
    Nicole

  • 07 December 2016 - 20:50

    Tante Cora:

    Mooi om je belevenissen te lezen!
    Leuke ervaringen doe je op!
    Wensen je verder nog een fijne tijd daar!
    Oma is hier net en geeft je een dikke knuffel!
    Ook zij vond het leuk om je verhaal te lezen.
    Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 92655

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: