Kerst op het strand en dierentuin avonturen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Kerst op het strand en dierentuin avonturen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Kerst op het strand en dierentuin avonturen

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

28 December 2016 | Australië, Sydney

Hoi allemaal! Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad! :) Afgelopen week heb ik weer vanalles gedaan. Vorige week donderdag had ik een relax dagje en in de avond had de familie gevraagd of ik mee wilde eten. Super lief en het eten was lekker! Op vrijdag ben ik samen met Sabine wat gratis musea langs geweest hier in Sydney. Eerst gingen we langs de St. Mary's kathedraal, daarna langs The Mint wat een oud ziekenhuis is en als laatste zijn we bij het Museum of Contemporary Art geweest. Dat laatste was hilarisch, want er stonden me toch gekke dingen. We konden beiden niet begrijpen dat sommige dingen als kunst worden gezien, maar dat maakte het allemaal ook wel veel grappiger. Die avond ben ik met Sabine, Ellen, Caroline, Fanny en Maike op pub crawl geweest. Dit kostte twintig dollar, maar onderweg naar de tweede pub vond ik twintig dollar op straat (en ik kon de persoon van wie het was niet vinden), dus toen had ik ineens een gratis avondje. Ook niet verkeerd!

Zaterdag was het kerstavond. Overdag heb ik niet veel gedaan en in de avond had ik het kerstdiner met de familie en nog drie vrienden van de familie. Iedereen kreeg een gekke kersthaarband of muts op zijn hoofd, want dat was familietraditie. Uiteindelijk hebben we vier gangen gehad. We begonnen met een fris drankje van fruit en mint. Daarna kregen we iets met kaas en watermeloen. Ik vond het een gekke combinatie, maar het smaakte verrassend goed. Het hoofdgerecht was heerlijk rundvlees met veel groentes en gebakken aardappelen. Als toetje kregen we chocolademousse met bosbessen. Het diner vond plaats in de tuin. Gek hoor om buiten te eten met kerst. Ook hebben we nog Christmas Crackers opengemaakt tijdens het eten, dus naast mijn haarband met roze kerstmannetjes had ik ook een roze kroontje op mijn hoofd. Het speeltje was een mini bowling set, super grappig. Ook heb ik nog een mini kaartspel wat erg handig is voor op reis! Na het eten hebben we in de huiskamer gezeten en was de 'Europese Santa' al langs geweest. Ze moesten iets verzinnen zodat Adriana het niet gek vond. Was super schattig want ze gelooft nog echt in Santa. Ik heb drie cadeautjes gekregen, echt hartstikke lief. Chocolade, speciale Daintree Tea en geld voor de Taronga Zoo waar ik nog heel graag heen wilde. De rest van de avond heb ik gezellig met iedereen gekletst.

Op eerste kerstdag ben ik naar Bondi Beach geweest. Hier had ik met Ellen afgesproken om kerstfoto's te maken op het strand met onze kerstmutsen. Daarna hebben we de Bondi naar Coogee coastal walk gelopen. Deze had ik al gedaan, maar nu was het veel mooier weer dus zag je de kleuren van de zee veel beter. Wel was het erg warm. Toen we dichter bij Coogee kwamen, werd het steeds drukker en zagen we veel meer (dronken) jongeren. Toen het strand in zicht was, was het toch wel even schrikken hoe ongelofelijk veel mensen er waren. Het was helemaal afgeladen en ook het grasveld (waar je alcohol mag drinken) was geen open plekje meer te spotten. We gingen op zoek naar de rest van de groep die de hele dag daar had doorgebracht. Dit was een flinke uitdaging, maar uiteindelijk hadden we ze gevonden. Twee mensen van de groep waren flink dronken en waren allemaal spullen kwijt. Toen ze die eindelijk hadden konden we terug met de bus. Ook dit was een flinke uitdaging maar uiteindelijk zijn we bij het hostel aangekomen waar we met z'n allen hebben gegeten.

Voor tweede kerstdag, ofwel Boxing Day, had ik eerst gepland dat ik met Ellen en Caroline zou gaan winkelen. Nadat ik boodschappen had gedaan, vond ik dat niet een geweldig plan meer, want het was super heet. Ook Christine en Vladan raadde het mij af, zeker door de grote mensenmassa's. Ik ben uiteindelijk naar de Dawn Fraser Baths geweest. Christine had mij dat aangeraden en het was maar vijftien minuten lopen vanaf het huis. Hier heb ik lekker in de schaduw gezeten en wat gezwommen. Veel aangenamer dan in de kamer zitten. Het was een zee-zwembad. Het water stijgt en daalt er en ook waren er kleine golfjes. Ik denk dat op een gegeven moment een grote boot langs is gevaren, want er waren ineens grote golven. In de avond heb ik nog met mama en papa geskyped. Leuk om ze weer even te zien! :)

Gisteren ben ik naar de Taronga Zoo geweest. Het was echt een super leuke dag! Wel erg warm, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb ontzettend veel dieren gezien die ik nog nooit in mijn leven gezien heb. Als eerste langs de koala's geweest en oh mijn god wat zijn die beesten leuk. Ik heb die dag meerdere koala's gezien en ik had best wel mazzel, want ze waren best actief. Ze klommen een beetje in het rond, twee heb ik er naar een andere tak zien springen een eentje wilde langs een andere koala op de tak maar kon er niet langs, dus moest hij onderlangs aan de tak hangen. Voor de rest waren ze vooral aan het chillen en eten, waar koala's goed in zijn. Ik ben naar de Aussie Animal Talk geweest. Dat was bij de kangoeroes die los lopen. Ook liep er een emoe los. Dat was eerst wel intimiderend, maar later viel het reuze mee. Ik heb hem zelfs twee stukjes kiwi uit mijn hand laten eten en hem geaaid. De kangoeroes hadden er niet veel zin in, want het was veel te warm. Omdat ik als enige nog was blijven wachten toen de zoo keeper nog hooi ging halen, nodigde ze mij uit om het verblijf in te stappen. Ik mocht twee kangoeroes aaien en eentje heb ik ook een rozijntje gegeven uit mijn hand. Zo schattig. Ze wilde nog meer, maar dat mocht niet haha. Ik ben nog naar de zeeleeuwenshow geweest en heb een rondje gelopen in het Australische dieren gedeelte. Beesten gezien zoals de wombat, Tasmaanse duivel en het vogelbekdier. De eerste twee lagen beiden te slapen op hun rug met de poten in de lucht, super grappig. Het vogelbekdier is echt een gek beest. Aan het einde van de dag nog bij de koala keeper talk geweest en nog wat meer geleerd over de dieren. Hij vertelde ook dat ze veel voorkomen in Victoria in de delen waar Daf en ik gaan rondrijden. Hadden we al gezien, maar tof om het nog bevestigd te krijgen! Hierna met de kabelbaan die over de dierentuin heen gaat naar de ferry gegaan en toen richting huis.

Vandaag heb ik weer een rustig dagje waar ik wat klusjes doe zoals wassen, schoonmaken en de boodschappen. Het is warm vandaag, maar morgen wordt het zo 39 graden. Ik ga waarschijnlijk vluchten naar een groot winkelcentrum met airco, want met die temperaturen wil je niet veel anders doen denk ik. Ook is het bijna nieuwjaar en ik moet met de groep gaan plannen wat we gaan doen. Het lijkt een warme regenachtige dag te worden. Hopelijk valt het mee, we zullen zien. Dat was het weer voor deze keer! Hopelijk vonden jullie het weer leuk om mijn blog te lezen :)

  • 28 December 2016 - 08:59

    Tante Cora:

    Ha Imke!
    Het was weer genieten om je belevenissen te lezen en je foto's te zien!
    Leuk hoor om jullie met kerstmuts op het strand te zien!
    Ben ook wel eens in zo'n museum geweest waarbij ik dacht, moet dit kunst voorstellen?
    Fijne dagen verder!
    Goede Oudjaarsavond toegewenst!
    Liefs van ons.

  • 29 December 2016 - 20:11

    Riek En Ingrid:

    Imke, meid, wat een belevenissen. Hartstikke leuk. Wij wensen je een heel goede jaarwisseling en een gezond 2017 en natuurlijk heel fijne maanden.

  • 31 December 2016 - 14:31

    Daphne:

    KOALAAAAA! Weer leuke blog :) En woow je bent al zooo bruin! Fijne jaarwisseling immie! Tot bijna bijna bijna bijna bijna bijna!

    Kusjes op je kuitjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 92669

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: