Gelukkig nieuwjaar!! en bye bye Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar!! en bye bye Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!! en bye bye Sydney

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

02 Januari 2017 | Australië, Sydney

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Ik wens jullie allemaal het allerbeste voor 2017. Dit is mijn laatste blog die ik schrijf vanuit Sydney, want morgen vertrek ik met het vliegtuig naar Melbourne. Wel spannend hoor, want ik ben zo lang in Sydney geweest dat ik hier helemaal gewend ben geraakt. Ik weet hoe ik overal kan komen met het OV, ik ken de weg in de supermarkt en ga zo maar door. Afgelopen paar dagen heb ik weer meerdere dingen gedaan. Dus hierbij mijn laatste avonturen vanuit Sydney!

De dag nadat ik mijn vorige blog schreef begon helaas heel slecht. Tijdens mijn ontbijt schoot een stuk muesli totaal verkeerd zo dwars door de lijm die het spalkje achter mijn boventanden vasthoudt. En nee, niet in het midden kapot maar ook nog eens de twee lijmbolletjes aan de zijkant. Hierdoor kon het super scherp gaan worden en ik moest het dus echt laten maken. De hele ochtend en begin middag heb ik lopen bellen en als je me een beetje kent, weet je dat ik daar echt een hekel aan heb. Na zo'n dertien telefoontjes met verschillende orthodontie praktijken door heel Sydney, hebben er denk ik maar twee of drie daadwerkelijk ook de telefoon opgenomen. De rest ging allemaal automatisch naar een antwoordapparaat, omdat ze deze periode van het jaar dicht zijn en de meeste gaan pas half januari of later weer open. Mooi is dat, daar zat ik dan. Een praktijk hier vlak bij huis had gezegd dat ze mij misschien terug zouden bellen. Dit deden ze niet, maar ik heb ze zelf teruggebeld. Ik had mazzel, want ze gingen bijna sluiten en omdat ik op ongeveer vijf minuten loopafstand was, mocht ik nog snel even langskomen. Ze hebben het kunnen maken! Ik was erg blij. Ik hoop dat er niet nog meer van dit soort dingen gebeuren, want in al die jaren dat ik dit spalkje heb is het pas twee keer kapot gegaan en zul je altijd zien het dat gebeurd als je in het buitenland bent nu.

De dag erna was het alweer 30 december. Ik moest gaan plannen waar ik heen wilde met nieuwjaar. Een deel van de groep wilde naar Mrs Macquaries Point, maar ik wilde liever naar Mary Booth's Reserve, omdat iemand mij dat had aangeraden die daar zelf heel lang heeft gewoond. Uiteindelijk met Dana afgesproken om samen daarheen te gaan, dus ik hoefde gelukkig niet alleen. De volgende dag redelijk vroeg opgestaan om erheen te gaan. Rond tien uur waren we op het station daar en moesten we voor het eerste park door een alcoholcontrole voor onze tassen. Daarna nog een keer in de rij voor een tweede strengere alcoholcontrole en kregen we polsbandjes zodat we het park in en uit konden lopen zonder dat we onze plek verloren. Een Zweedse jongen, David, ging met ons mee. Dana had hem ontmoet in Nieuw-Zeeland en hij had niemand anders om hier nieuwjaar mee te vieren omdat hij pas net was aangekomen. Hij was aardig en we hebben lange tijd met z'n drieën op het picnic matje gezeten en gekletst. Het was een enorm lange zit en ik heb nu ook werkelijk pijn in bijna alle spieren in mijn lichaam. Later kwam er nog een Duits meisje bij die ook hartstikke aardig was en met z'n vieren hebben we gewacht tot het middernacht was. Vanaf zes uur waren er verschillende andere dingen te zien al. Zo waren er stuntvliegers, een openingsshow en om negen uur was het kindervuurwerk. Dat vuurwerk was al groter dan dat ik ooit had gezien, haha. Hierna was er een lichtjesparade van boten. Rond elf uur zijn we onze spullen gaan pakken en bij de waterkant gaan zitten. Echt een perfect uitzicht op de brug zonder dat er ook maar iets voor stond. Het wachten werd om middernacht beloond, wat een geweldig vuurwerk. Twaalf minuten lang werd vanaf verschillende platforms in het water en vanaf de brug vuurwerk afgeschoten. De finale van het vuurwerk was echt adembenemend, overal waar je keek was vuurwerk. Het lange wachten was dit echt meer dan waard!! Toen het klaar was moesten we met het OV terug naar huis. Wat een grote mensenmassa's, maar gelukkig reden er extra veel bussen en treinen dus het liep aardig (voor zover dat gaat met zoveel mensen).

De volgende dag ben ik naar Bondi Beach gegaan met Dana, Ellen, Fanny en Gaurang. En stel Nederlanders had namelijk een Nieuwjaarsduik georganiseerd! Het was super grappig, want alle mensen op het strand snapten voor geen meter wat er aan de hand was. Meerdere mensen hadden gekke oranje outfits aan. Volgens mij werd er gefilmd voor Bondi Rescue en de camera werd ook al snel op de groep gericht en mensen werden geïnterviewd. Na het aftellen zijn we het water in gerend. Het voelde nog best koud, al mag ik niet klagen want in Nederland was het echt extreem koud. Erg leuke ervaring was het! Daarna nog even gezwommen en toen samen met Ellen richting de douches gegaan en omgekleed. Ik ging hierna Dana helpen met spullen verplaatsten van haar hostel naar een hotel. Ze zat echt in een vreselijk hostel met alleen maar dronken mensen en vet harde muziek. Het was ook gigantisch vies en er zaten bed bugs in de bedden. Nadat we al haar spullen in het hotel hadden afgezet ben ik richting huis gegaan. Vandaag is mijn laatste volle dag hier en ik ben bezig geweest met wat kleine klusjes doen en straks ga ik mijn tas inpakken als mijn was droog is. Spannend om nu er echt op uit te gaan trekken. Ik kijk er naar uit om Daphne straks te zien ook!! Maar die heeft eerst nog een vreselijk lange reis die ze moet afleggen.

  • 02 Januari 2017 - 15:20

    Riek En Ingrid:

    Imke, jij ook een heel goed, waanzinnig, gezond 2017. Meid heel goed reis naar Melbourne en geniet en ervaar daar ook wat maar mogelijk is.

  • 02 Januari 2017 - 19:27

    Else (coll Mama):

    Hoi Imke
    voor jou ook een heel goed en spannend 2017.
    Een goede reis naar Melbourne...ik blijf je "volgen"
    kusss

  • 02 Januari 2017 - 19:27

    Monique:

    Hoi Imke,
    Een heel gelukkig 2017 gewenst! Uit je enthousiaste verhaal en de vrolijke foto's kan ik opmaken dat je het erg naar je zin hebt. Veel plezier met het vervolg van je reis met Daphne.
    Groetjes, Monique

  • 04 Januari 2017 - 05:40

    Tante Cora:

    De allerbeste wensen voor 2017 Imke!
    Heb weer genoten van je verhaal en de mooie foto's!
    Ik hoop dat je vriendin inmiddels aangekomen is....
    Veel plezier in Melbourne!
    Kijk met smart uit naar je volgende verhaal!
    Lieve groet van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 92672

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: