Hello Victoria en Daffie - Reisverslag uit Fish Creek, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Hello Victoria en Daffie - Reisverslag uit Fish Creek, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Hello Victoria en Daffie

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

08 Januari 2017 | Australië, Fish Creek

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven! De afgelopen tijd was het super druk. Op drie januari ben ik naar Melbourne gevlogen. De vlucht ging allemaal voorspoedig en begin avond was ik in mijn hostel. Daphne appte mij dat ze haar overstap niet had gehaald door grote vertraging op van haar eerste vlucht. Hartstikke balen, maar gelukkig hadden ze haar al snel omgeboekt naar een andere vlucht. In de avond had ik nog met Dana afgesproken, want Dana vloog op dezelfde dag als ik naar Melbourne. De volgende dag kwam Daphne vroeg in de ochtend aan! Gek hoor om elkaar nu in Australië te zien, maar wel hartstikke leuk! Ze had zich even opgefrist en daarna zijn we een beetje rond gaan lopen door Melbourne. Als eerste langs de State Library die echt een geweldig mooie leeszaal heeft, de La Trobe Reading Room. We zijn nog naar het park geweest en de Queen Victoria Market. Daarna zijn we met de gratis City Circle tram richting St. Patrick's Cathedral gegaan. Ook zijn we nog bij Federation Square geweest. De dag erop was het plan om meer richting het zuiden te gaan, waar ook de botanische tuinen van Melbourne zijn. We kochten lunch in de supermarkt, zodat we er konden picknicken. Onderweg kwamen we heel veel roeiverenigingen tegen aan de Yarra Rivier. Hier hebben we even gekeken en toen zijn we doorgelopen naar de botanische tuinen. We hebben ontzettend veel verschillende bomen gezien en ook veel leuke vogeltjes.

Op de zesde hebben we onze campervan opgehaald! Hiervoor moesten we naar St. Kilda toe, een wij in Melbourne. We zijn met Uber gegaan, want dat was maar een paar cent duurder dan het OV en veel chiller. Toen al het papierwerk geregeld was en we uitleg hadden gekregen over alles in de auto, hebben we grote inkopen gedaan bij de supermarkt om de auto te vullen. Daarna zijn we op weg gegaan richting Phillip Island. Het was even wennen om aan de linker kant van de weg te rijden, maar ik ben erg blij dat de auto een automaat is. Op Phillip Island zijn we als eerste naar Cape Woolamai gegaan. Hier hebben we een stuk over het strand gelopen en nog een wandeling gemaakt naar The Pinnacles. Het weer was echt prachtig, dus we zagen alle kleuren van de zee heel goed. Hierna zijn we richting The Nobbies gereden. We moesten uiteindelijk met een shuttle, want het was best druk. Onderweg zag ik een Wallaby in het gras zitten, dus we zijn nog even terug gelopen om die te bekijken. Daarna de boardwalk gedaan, waar je mooi uitzicht had op zee. Ook zagen we een pinguïn in zijn nest kastje zitten. Na het avondeten zijn we richting de Penguin Parade gegaan. Eerst onze auto geordend, want het was een chaos. Bij de Penguin Parade was het al druk, maar we konden nog wel een goed plekje vinden om het te bekijken. Het was even wachten totdat het begon en het was ook aardig fris door de harde wind. Rond negen uur kwam er ineens een kangoeroe het strand op! Super cool en hij ging ook nog door het water springen. Het zag er hilarisch uit. Niet veel later kwamen de pinguïns ook! Ze gaan in groepjes de oversteek naar hun nestjes maken. Sommigen zette hun race-stand aan, gaan voorover liggen en rennen zo snel mogelijk het strand over. Daarna nog op de boardwalk bij hun nestjes gelopen en hier hebben we nog meerdere pinguïns van dichtbij gezien. Ze zijn zo klein! Het is de kleinste pinguïnsoort op de wereld en ze worden zo maximaal dertig centimeter groot. Ondanks dat het een enorme toeristische trekpleister is, was het toch geweldig om die beestjes te zien en de kangoeroe was een leuke bijkomstigheid. Die avond hebben we onze auto geparkeerd op een trucker parkeerplaats langs de snelweg. Hier stonden hilarisch genoeg alleen maar backpackers met hun campers. Zeer typisch. We voelden ons er veilig doordat er zoveel andere mensen waren.

De dag erop, zeven januari, zijn we richting Wilsons Promontory gegaan. Onderweg hebben we de Bunurong Coastal Drive gereden en zijn we nog naar Venus Bay geweest waar we op het strand gewandeld hebben. Op de route was het het ene prachtige uitzicht na het andere. Heel erg tof! Eenmaal in Wilsons Prom hebben we bij het pad naar Cotters Beach geluncht in de schaduw, waar we bezoek hadden van meerdere zwarte geelstaart kaketoes. Daarna zijn we doorgereden naar Squeaky Beach gereden. Het was hier super druk met auto's. Eenmaal op het strand waren er vet veel toeristen, maar het was er wel mooi. Als je je voeten op een bepaalde manier beweegt, kon je het zand horen piepen. Toen we terug gingen, was het een grote uitdaging om de auto weer uit de straat te krijgen. Laten we zeggen dat ons geduld zeer op de proef werd gesteld. We zijn hierna naar Fish Creek gereden, waar we twee nachten in een hotelletje verblijven die mijn ouders ons cadeau hadden gedaan. Super lief!!

De volgende dag hadden we een hele dag in Wilsons Prom. Als eerste gingen we naar de Wildlife Walk, waar de enige wildlife die we hebben gezien vliegen en sprinkhanen waren. De hele grond zat vol sprinkhanen die aan de kant gingen, of tegen je aan sprongen, als je een stap zette. Daarna hebben we de Lilly Pilly Gully track gelopen, waar je echt gek werd van de vliegen en vooral van de dazen. Ik heb een hekel aan steekbeesten en werd hier ook echt helemaal gek. Hierna zijn we naar Tidal River gereden waar we hebben geluncht en nog gewandeld hebben. Boven op een berg hadden we super uitzicht over de zee en de Tidal River. Daarna zijn we terug gegaan naar ons hotelletje, waar we hebben gerelaxed. In de tuin van het hotel zaten vet veel witte vogels die een hels kabaal maakten. Ook wel weer grappig om te zien.