De start van ons Great Ocean Road avontuur - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu De start van ons Great Ocean Road avontuur - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

De start van ons Great Ocean Road avontuur

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

12 Januari 2017 | Australië, Apollo Bay

Op negen januari was het tijd om richting de Great Ocean Road te rijden. Onze eerste stop was Geelong, een plaatsje vlakbij Torquay, waar veel mensen nog even informatie inwinnen over de weg die zij gaan rijden. Zo hebben wij dat ook gedaan. Om in Geelong te komen, hebben we eerst door het centrum van Melbourne gereden. Dat was een uitdaging, maar het ging gelukkig allemaal prima. In Geelong zelf hebben we nog een beetje langs de kust gelopen. Toen zijn we naar onze overnachtingsplek gereden. Deze lag weer aan de snelweg, maar het was een nog populairdere plek dan onze andere overnachtingsplek. Uiteindelijk stonden er denk ik wel bijna twintig auto's, campers en tentjes. Ook was er een gekke meneer, die continu maar vragen bleef stellen aan iedereen. Gelukkig verliet hij later op de avond wel de parkeerplaats. De volgende dag begonnen we echt aan de Great Ocean Road. Eerst een stop gemaakt in Torquay en daarna doorgereden naar Anglesea. Onderweg veel mooie uitzichten gezien en ook stranden. In Angelsea hadden ze een hele blauwe rivier, echt mooi! We zijn onderweg ook nog bij een vuurtoren en een waterval gaan kijken. Bij de waterval moesten we heel veel trappen omlaag en vervolgens weer omhoog. Een goede training voor ons. Het eindpunt van de dag lag in Lorne. Hier hebben we nog op het strand gelopen en nog een uitzichtpunt bezocht. We hebben overnacht op een camping in het midden van het bos. Hier stonden ook meerdere Eucalyptusbomen en we hebben twee koala's gespot! De eerste zat heel hoog in de boom, maar later op de avond was er nog een andere die op een lagere tak blaadjes zat te eten. Ook deze camping was weer erg druk en dat was wel gezellig. Deze dag is ook onze camper omgedoopt tot Campa Kwala!

De dag erop zijn we richting Apollo Bay gereden. Onderweg hebben we een stop gemaakt in Kenneth River. Hier hebben we nog naar koala's gezocht. Uiteindelijk hebben we er echt super veel gespot. In totaal 18 (en een halve – we dachten een kleinte te zien maar wisten het niet 100% zeker). De laatste die we hadden gespot, zat echt super laag in een boom. Hij ging omhoog klimmen en ook nog grommen. Nu weten we ook weer wat voor geluid koala's maken! We hebben de weg naar Apollo Bay vervolgd en hadden weer prachtige uitzichten. We slapen de komende drie nachtjes op een camping in het nationale park. Op de camping zitten ook koala's, super tof!

Vandaag zijn we naar de Cape Otway Lighthouse geweest en hebben we een wandeling gemaakt door een regenwoud. We hebben nog wat gerelaxed en gelezen op de camping en later op de middag zijn we een wandeling gaan maken naar het strand. Dit was nog een intense wandeling. Het was door zand en het zand was best wel heet af en toe. Ook liep het flink omhoog en omlaag. We werden weer omringd door allemaal vliegen. Toen we eenmaal uitzicht kregen over de zee, vroegen we ons af of er wel strand was om op te lopen. Een stukje verderop zagen we van wel, maar zwemmen zat er niet in. De zee is echt super ruig en er zitten veel rotsen bij de kant. Wel was het heel indrukwekkend om te zien. We hebben nog op het strand gelopen. Er was echt helemaal niemand en ook op het pad naar het strand toe zijn we op zowel de heenweg als terugweg niemand tegen gekomen. We blijven nog twee nachtjes op de camping en dan vervolgen we onze weg langs de Great Ocean Road.

• 12 Januari 2017 - 14:59

Nicole Van Der Land:

Wat een toffe verhalen weer!!! Ik herken zoveel terug en sommige dingen ook weer niet.
    lieve Daphne en Imke nog ontzettend veel plezier saampjes!

• 12 Januari 2017 - 22:37

Marjet Van Elten:

Heerlijk om te lezen! Veel plezier Imke en Daphne!
    Groeten en liefs vanuit een koud en morgen waarschijnlijk wit Nederland!

• 13 Januari 2017 - 16:03

Riek En Ingrid:

Imke, het lijkt ons enig die koala's. Heel veel succes en mooie dingen voor de volgende route.