Blauwe zeeën, grote gebergtes en schattige beestje - Reisverslag uit Kangaroo-eiland, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Blauwe zeeën, grote gebergtes en schattige beestje - Reisverslag uit Kangaroo-eiland, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Blauwe zeeën, grote gebergtes en schattige beestje

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

25 Januari 2017 | Australië, Kangaroo-eiland

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb gepost. We hebben het super druk en we hebben het naar ons zin, waardoor er niet veel tijd overblijft om achter de laptop te zitten. In het Great Otway National Park hadden we een dag met extreem veel regen. Die dag hebben we, super toepasselijk, het regenwoud bezocht! We zijn naar twee watervallen geweest en dat was, ondanks de regen, toch erg leuk. De dag erop hebben we de Great Ocean Road vervolgd. Helaas was het geen prachtig weer. Het was heel grauw en er stond een extreem harde wind. Bij de 12 Apostelen waaiden we zowat weg, maar de donkere wolken en af en toe een straaltje zon leverde wel interessante foto's op. We hebben nog wat andere bezienswaardigheden bezocht en zijn toen naar onze camping gegaan. Die avond hebben we extreem veel kangoeroes gespot op de camping! Er zat dichtbij onze auto een grote mannetjes kangoeroe en dat was toch wel even spannend, maar toen hij ging springen was het vooral indrukwekkend om te zien. De dag erop hebben we nog wat bezienswaardigheden van de Great Ocean Road aangedaan zoals Loch Ard Gorge. Het weer was helaas nog steeds grauw. Toch hebben we ons daar vermaakt. We zijn ook nog langs het Tower Hill Reserve gegaan, waar we koala's en emoes hebben gezien! Dit park was bijzonder, want het bestond uit vulkaankraters met allemaal meren. Een apart landschap om te zien, zeker in het midden van alle dorre graslanden waar de daarvoor doorheen reden. Op 16 januari gingen we richting de Grampians National Park. Het was een lange weg waar we bijna geen auto tegenkwamen. Dat is sowieso typerend voor veel wegen in het binnenland. Die avond zijn we naar Reed Lookout en The Balconies geweest voor zonsondergang. Het was goed weer en de zonsondergang was super mooi. We hadden ook nog vossen gespot! De terugweg naar de camping was spannend, want er zaten nogal veel kangoeroes op de kilometers lange kronkelende bergweggetjes. Maar we hebben het veilig tot onze camping gered! De tweede dag zijn we naar MacKenzie Falls en de Boroka Lookout geweest. De waterval was heel groot en mooi. Het uitkijkpunt wat ook tof, want je kon het meer zien waaraan onze camping lag. We hebben ook een Echidna gezien! Wat een grappig beestje. Onze laatste volle dag in het park hebben we de Grand Canyon wandeling richting The Pinnacle Lookout gedaan. Deze was tof, want je liep over rotsen en geen gevormd pad. Bij het uitkijkpunt waren bijna geen hekken, wat wel spannend was. Ik heb nog wat op de rotsen geklommen en het uitzicht was echt adembenemend mooi.

19 januari vertrokken we uit de Grampians en gingen we naar Mount Gambier. Dit ligt in de staat South Australia, wat betekende dat we ineens een half uur vroeger leefden. Nogal gek, een half uur. Bij Mount Gambier is een heel gek blauw meer in een vulkaankrater. Deze verandert in een bepaalde periode van het jaar naar blauw. We hebben hier rondgelopen en op een picknickbank ook avond gegeten met uitzicht op het meer. Niet verkeerd! Ook zijn we nog naar een park geweest waar extreem veel possums leven. De dagen erop stonden in het teken van kilometers maken richting de ferry in Cape Jervis naar Kangaroo Island. We hebben onderweg nog mooie zeeën gezien en een gigantische kolonie van Australische pelikanen! Ook hadden we een gratis camping aan zee waar we in de avond mooi de zonsondergang konden zien. Bij een andere gratis camping konden we genieten van live muziek van een bruiloft die aan de andere kant van het water gaande was. Weer eens wat anders!

22 januari hadden we de ferry naar Kangaroo Island. We gingen met de auto op de boot. Het was lekker krap om de auto erop te krijgen, maar het is gelukt. De boottocht duurde ongeveer 45 minuten en het was mooi weer, dus we konden buiten zitten. Op het eiland aangekomen hebben we nog wat informatie gehaald en toen zijn we naar de Cape Willoughby Lightstation geweest. Daarna zijn we naar onze camping gegaan. De dag erop was het niet zulk mooi weer, dus hadden we besloten om naar de Kelly Hill Caves te gaan. Deze grot is van leisteen. Het was anders dan andere grotten die ik tot nu toe had gezien. In de avond zijn we naar de pelican feeding geweest. Elke dag voert een man de Australische pelikanen in het stadje Kingscote. Ik had het geluk om op mijn schouder gepoept te worden, super fijn. Het was wel heel leuk om te zien en wat zijn die beesten groot. We zaten op de eerste rij, dus ze kwamen ook heel dichtbij ons. De volgende dag zijn we naar Seal Bay geweest, waar de op twee na grootste kolonie Australische zeeleeuwen woont. Deze soort is zeer zeldzaam en er leven niet heel veel meer van in het wild. We hebben er veel gezien, ook moeders met nog redelijk kleine zeeleeuwtjes. Het was echt heel leuk! Daarna zijn we nog langs grote zandduinen geweest en hebben we geluncht op een pier met prachtig uitzicht op een extreem blauwe zee met wit strand op de achtergrond. We hebben nog Pennington Bay bezocht, wat ook prachtig was. De volgende stop was Red Banks, rode kliffen bij de zee. Hier kwam ik er ook achter dat onze auto een lekke band had. Niet zo fijn :( Je hoorde de lucht eruit lopen en ik zag een stuk metaal in de band zitten. We konden het gelukkig met voorzichtig rijden redden tot American River. Daar heb ik gebeld met de autoverhuur om te vragen waar al de spullen zaten voor de reserveband. Helaas konden ze niet echt goed helpen, maar een lieve meneer uit het dorp heeft ons geholpen de band erop te zetten. We zijn snel doorgereden naar het grootste plaatsje op het eiland en waren nog net voor sluitingstijd bij een garage aangekomen. Ze wilden het nog wel voor ons fixen en nu kunnen we dus weer rond rijden!

Vandaag zijn we naar Flinders Chase National Park geweest. Als eerste zijn we naar de Remarkable Rocks geweest. Deze rotsen hebben zeer gekke vormen en ze staan ook nog heel hoog op een klif. Super tof om te zien. Hierna zijn we naar Admirals Arch gegaan, waar ook New Zealand Fur Seals leven. Het stonk er wel naar de beesten, maar ze waren super schattig. We waren er redelijk vroeg, dus het stikte nog niet van de toeristen. We hebben nog wat rondgelopen en als laatste hebben we de Platypus walk gedaan. Helaas geen gezien, wat ons ook niet verbaasde want deze beesten zijn zeer schuw.

Zaterdag vertrekken we weer naar het vaste land van Australië. Daar zullen we nog wat met onze auto rondrijden en dan eindigen we in Adelaide. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden deze blog te lezen! Groetjess!

• 25 Januari 2017 - 08:23

Tante Cora:

Ha Imke!
    Heb weer erg genoten van de foto's en het verhaal!
    Wat is het toch fijn om op deze manier met je mee te "reizen"
    Veel liefs uit Almere en veel plezier verder!

• 25 Januari 2017 - 18:33

Riek En Ingrid:

Meid, wat een belevenissen weer, maar wel erg leuk om te lezen en je foto's te zien. Geniet er nog maar van. Nog een fijne tijd.
    O ja, vast gefeliciteerd met je vaders verjaardag.

• 01 Februari 2017 - 23:06

Joyce:

Wat mooi Im en Daph !
    Tof om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Xx Joyce