Kia ora New Zealand! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Kia ora New Zealand! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Kia ora New Zealand!

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

08 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hoi allemaal, daar ben ik weer! Ditmaal vanuit een ander land, namelijk Nieuw-Zeeland! 3 februari was het moment dat de wegen van Daphne en mij zich helaas weer scheidden. We zijn samen naar het vliegveld gegaan en hebben daar nog geluncht. Niet heel lang daarna vertrok mijn vliegtuig. Toen moesten we toch echt afscheid nemen. Ik had een overstap op Sydney. Alles verliep gelukkig op tijd. De vlucht naar Christchurch was niet meer zo lang vanaf Sydney. Ik kwam rond middernacht aan in Christchurch en toen begon de ellende met de douane. Eerst langs immigratie voor het visum. Heel typisch, maar het duurde weer een eeuw en vooral bij de Aziaten deden ze er mega lang over. Ik was binnen een paar minuutjes klaar. Mijn bagage kon ik meteen pakken en daarna kon ik de volgende rij in, deze keer voor de kaart die je moest invullen in het vliegtuig over alle spullen die je bij je hebt. Hier kwam ik ook zonder problemen doorheen. Ik had een hostel geboekt in de buurt van het vliegveld. Met een beetje moeite kon ik het vinden en ben ik ingecheckt.

De volgende dag ging ik naar mijn hostel dichter bij het centrum van Christchurch. Als een ware pakezel ging ik op weg naar de bus. Ik was veel te vroeg voor het inchecken, dus ik ben de stad gaan verkennen. Ik moet zeggen, er is niet bijster veel te doen in Christchurch. Ik heb een middag rondgelopen en alle highlights wel gezien. Het was wel vermoeiend, maar ik had mazzel met het weer! Het was zowaar 27 graden en dat komt hier niet heel vaak voor. Helaas voelde ik mij steeds beroerder worden. Ik had extreme hoofdpijn en in de avond was ik ook zwaar misselijk. Ik heb de dag erop dan ook niet veel bijzonders gedaan. Een beetje bij het hostel rondgehangen en wat zaken op mijn laptop geregeld.

Op 6 februari begon mijn avontuur met de Stray bus. Dit is een Hop On Hop Off bus en mijn eerste stop is Picton. Dit is ook de plek waar je met de ferry naar het Noordereiland kan reizen. Ik ga niet met de ferry, want ik word dan vast veel te zeeziek. De reis begon vroeg in de ochtend en zou zeker 7 uur gaan duren. Met alle stops erbij opgeteld duurde het wel langer. Helaas was het geen geweldig weer in Picton. Ik heb de dag van aankomst nog een beetje gewandeld door het dorpje. Het was ook Waitangi Day, een nationale 'feestdag' hier. Dat is de dag waarop een verdrag tussen de inheemse bevolking en de Britten is getekend. Ik heb mijn vrije dag in Picton niet veel gedaan. Ik wilde misschien een boot tour doen door de Queen Charlotte Sound, maar het regende de hele dag. Dus ik heb gewerkt in het hostel en een tijd met een Duits meisje zitten kletsen. Dat brengt me bij het volgende: er zijn hier zo ongelofelijk veel Duitsers. Het is niet normaal meer. Ze zijn werkelijk overal. Het is zelfs zo erg dat hostels de bordjes in de keuken in het Engels en Duits neerzetten.

Vandaag ben ik vertrokken uit Picton met de bus richting Nelson. Hier kwam ik in de middag aan en ik ben met (jawel) een Duits meisje de Centre of New Zealand wandeling gaan doen. Hier hadden we een mooi uitzicht over Nelson en de zee. Er was zelfs een beetje blauwe lucht te spotten, maar niet echt zon. Maar het was beter dan alleen maar wolken.

Morgen vertrek ik richting Abel Tasman National Park. Ik ben heel benieuwd, want het schijnt zeer mooi te zijn! Hopelijk heb ik een beetje mazzel met het weer, want de buschauffeur zei dat er een storm front het land binnen komt trekken de komende dagen en volgende week. Maar ja, we gaan het wel zien. Anders wordt het activiteiten doen in de regen.

Dat was weer een kleine update van de afgelopen dagen!

  • 08 Februari 2017 - 08:41

    Nicole Van Der Land:

    Jaaaaa Nieuw Zeeland!!!! Het is daar zooooo super vet mooi!
    Heb je in Picton de Dutch Bakery gespot? En was Christchurch nog steeds zo'n vervallen stad door die aardbeving? Daphoi is inmiddels alweer veilig gespot op Agon!
    Als je nog een vette track wilt lopen raad ik de tongariro crossing aan. Die is echt waanzinnig vet (en een tikkie zwaar). Extra dikke tip: daarna overnachten in taupo in de rainbowlodge. Die hebben een gratis sauna. Ultimate chillings!
    Veel plezier in Nieuw Zeeland!

  • 08 Februari 2017 - 09:23

    Imke Lánský:

    Jaa, die heb ik gezien! Ik moest even twee keer kijken of het bord dat ik zag wel echt 'bakkerij' erop had staan, haha. Ja joh, super veel ingestortte gebouwen nog :o Echt verbazingwekkend hoe weinig ze nog hebben opgebouwd in de afgelopen jaren.
    Hihi, thanks voor de tips! :D

  • 08 Februari 2017 - 14:53

    Monique:

    Hoi Imke,
    Wat een mooie foto's weer! Nieuw-Zeeland ziet er indrukwekkend uit. Geniet van die prachtige natuur! Wat heb je al veel meegemaakt en gezien, elke dag weer wat anders. Ik vind het heel leuk om je reisverslagen te lezen.
    Veel liefs uit Nederland (vandaag sneeuw hier).
    Groetjes, Monique

  • 08 Februari 2017 - 20:41

    Ingrid En Riek:

    Imke, wat een onderneming. Wij hebben respect voor je om in je eentje een rond reis te maken. Geniet vooral van alle nieuwe dingen.
    Groetjes Ingrid en Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 92657

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: