Bergen in de wolken & Noordereiland here I come! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Bergen in de wolken & Noordereiland here I come! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Bergen in de wolken & Noordereiland here I come!

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

09 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik mijn vorige blog schreef. Bedankt voor jullie reacties! Altijd leuk om te lezen :) Ditmaal schrijf ik mijn eerste blog vanaf het Noordereiland van Nieuw-Zeeland. Voordat ik vertel wat ik tot nu toe in het Noorden heb gedaan, heb ik nog verhalen over mijn laatste paar dagen op het Zuidereiland.

Op 1 maart ging ik met de ferry terug naar het Zuidereiland vanaf Stewart Island. Gelukkig voelde ik mij al ietsje beter en deed mijn keel niet meer zo ongelofelijk veel pijn. Wel had ik nog enorm veel last van mijn oren (en nu zijn die nog steeds niet helemaal goed, maar wel al een stuk beter gelukkig). Nadat ik weer op het vasteland was, ben ik naar Invercargill gegaan. In het hostel kwam ik Sofie tegen die ook met de Stray bus reist. Haar ken ik van de introductieweek die ik heb gedaan in Sydney, dus dat was gezellig! De dag erna hadden we een kleine 'tour' door de Catlins. We reden als eerste naar Curio Bay, waar we Hector's Dolphins hebben gezien. Daarna gingen we naar het Petrified Forest. De chauffeur had een paar dagen geleden daar een jonge Yellow Eyed Pinguïn gezien. Deze zijn heel zeldzaam. Eerst kon hij hem niet vinden, maar toen hij later nog een keer ging kijken zat hij er. Super leuk! Ook hebben we nog een volwassen Yellow Eyed Pinguïn gezien en dat schijnt nog zeldzamer te zijn, omdat ze overdag op visjes aan het jagen zijn in zee. We zijn ook nog naar Waipapa Point gereden waar een oude houten vuurtoren staat en waar zeeleeuwen leven. Daarna was het tijd om mensen op te halen bij de ferry en hierna vertrokken we weer richting Queenstown, waar we pas in de avond aankwamen.

Op 3 maart vertrok ik naar Mt. Cook. Onderweg hadden we best wel mooi weer, maar naarmate we Mt. Cook naderden, waren er steeds meer wolken en de hoogste berg van Nieuw-Zeeland was verstopt in de wolken. We zijn nog gestopt bij Lake Pukaki, wat enorm blauw is van kleur. Bij de Mt. Cook village heb ik nog de Hooker Valley wandeling gedaan met Franzi, een Duitse mevrouw. Het was alleen super hard aan het waaien en ook regende het af en toe. Soms vielen we bijna van de houten wandelpaden af. Het was wel een aparte ervaring om daar te lopen met dat weer, maar mooi helder weer had toch leuker geweest. Na drie uur wandelen waren we terug in het hostel. De dag erna vertrokken we naar Tekapo, waar Franzi en ik uitstapten om een nachtje te verblijven. Je kon er nog wandelingen doen, maar we waren een beetje wandel moe. Daarom zijn we tot aan de Church of the Good Shepherd gelopen (een van de meest gefotografeerde dingen in het land kennelijk). Hier hebben we in het zonnetje gezeten en daarna zijn we winkeltjes gaan kijken. Dat duurde niet heel lang, want het is een klein dorp. Wel was het echt hilarisch wat ze verkopen in de souvenirwinkels. Je kon er onder anderen voor $32 (!!) een fles met Nieuw-Zeelandse lucht kopen. Echt zeer apart en vooral heel duur. We hebben nog lekker in een café gezeten en daarna heb ik in het hostel wat gewerkt. In de avond zijn we weer terug gegaan naar het kerkje om sterren te kijken, want de lucht hier staat op de World Heritage List. Het was er zeker heel mooi! Je kon de melkweg zien boven het kerkje. We hebben met Franzi haar camera wat lopen experimenteren en we hebben nog leuke foto's gemaakt waar we gingen tekenen met licht.

5 maart had ik mijn laatste busrit op het Zuidereiland. We reden weer terug naar Christchurch. Ik heb daar niet heel veel gedaan. Vooral wat uitgerust en gewerkt en een beetje winkeltjes gekeken in de stad. 7 maart vloog ik naar Auckland toe. Het was die dag echt super slecht weer en ook in Auckland kwam het met bakken uit de hemel. Dat is een trend die zich helaas voortzet de komende dagen. De dag erop ben ik wel nog even kort de stad in geweest, maar heel boeiend was het allemaal niet. Ik heb nog meer gewerkt, dat was ook prima. Begin avond kwamen Ellen en ik erachter dat we in hetzelfde hostel sliepen. Super toevallig en dus zijn we samen gaan koken die avond. Lekker Hollands: gehaktballetjes met aardappelen en broccoli!

Vandaag ben ik vertrokken naar Whangarei. Onderweg zijn we nog gestopt bij twee Kaori bomen. Deze waren 800 en 600 jaar oud en zijn heel groot. De oudste Kaori boom in Nieuw-Zeeland is 2000 jaar oud. Helaas is het nog steeds super slecht weer en zijn er zelfs weather alerts afgegeven in deze regio. Het plenst en ook is er onweer. Af en toe is dat zo hard, dat je het hele hostel voelt trillen. Ik moet nog boodschappen doen, want anders heb ik geen ontbijt morgenochtend. Of het nog een beetje minder hard gaat regenen, is de vraag. Het blijft de komende dagen hetzelfde weer. Hartstikke jammer, maar ik kan er niet veel aan doen. Dus dan maar een beetje relaxen in het hostel. Dat is ook niet verkeerd, want al het reizen is super vermoeiend.

Dat was het weer voor nu! Morgen zit ik nog in Whangarei en daarna vertrek ik richting Paihia, Bay of Islands. Ik hoop dat het vanaf zondag of maandag gaat opknappen. Dan kan ik misschien nog een beetje van enigszins okay weer genieten daar. Ik ga het meemaken!

  • 09 Maart 2017 - 07:16

    Tante Cora:

    Lieve Imke,
    Heb weer erg genoten van je verhaal, jammer dat je zulk slecht weer hebt maar fijn dat je weer opgeknapt bent!
    Hele fijne dagen verder toegewenst!
    Dikke kus van ons!

  • 09 Maart 2017 - 09:46

    Daphne:

    Hooi lieve Im!!

    Leuk om weer een blogje van je te lezen! Foto's zijn wunderbaaaaah! Spijtig van het slechte weer :( Hooooopelijk gaat dat zonnetje snel weer schijnen! En gelukkig heb je een prachtige smurfenjas die je een beetje kan beschermen tegen overvloedig water. ;)

    Ikke mis je en heel veel kusjes op je kuitjes!!

  • 10 Maart 2017 - 18:47

    Ingrif En Riekd:

    Geweldig weer wat een belevenissen.Wat een mooie foto s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 92664

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: