Kauri bomen, super veel tours & mooie stranden - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Kauri bomen, super veel tours & mooie stranden - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Kauri bomen, super veel tours & mooie stranden

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

18 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hoi allemaal, ben ik weer! Mijn vorige blog schreef ik vanuit Whangarei en nu zit ik voor een nachtje in Raglan. Daartussen heb ik weer vanalles gedaan en gezien :) Op 10 maart zat ik nog in Whangarei, maar het heeft de hele dag keihard geregend, dus ik heb binnen gezeten. Die dag erop vertrok ik richting Paihia, Bay of Islands. Het was nog steeds geen geweldig weer, maar er was in ieder geval minder regen. Op de bus ontmoette ik Daphne en Joeri uit Nederland. Eenmaal in Paihia zijn we met een groepje naar Russel gegaan. Dit was vroeger de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. We gingen er met de ferry heen en hebben wat rond gelopen. Ook zijn we nog naar een uitkijkpunt geweest, maar door het grauwe weer was er niet veel aan. Het water in de baai was ook helemaal bruin geworden vanwege de overstromingen. Normaal is dat prachtig blauw.

12 maart regende het alweer keihard in de ochtend. Tijdens mijn ontbijt ontmoette ik (alweer) een Nederlander, Joris, en een Duitse mevrouw, Antje. Zij had een auto gehuurd voor de dag en uiteindelijk zijn we met vier mensen richting het Waipoua Forest geweest. Hier staat de oudste Kauri boom van Nieuw-Zeeland. Deze boom is zo 2000-2500 jaar oud. De stammen van deze bomen zijn ontzettend dik en groot en het is zeer indrukwekkend om te zien. We hebben Tane Mahuta, Lord of the Forest, en Te Matua Ngahere bezocht. Bij die tweede hadden we nog een hilarisch moment. Er was een groepje Chinese vrouwen die per se met ons op de foto wilden, prima. Maar nadat ze een foto hadden gemaakt met hun iPad dachten ze dat ik ook wel graag een foto wilde met mijn camera. Dus voordat ik het wist had een van de Chinezen mijn camera vast en stond er een groepsfoto op mijn camera: top!

De dag erna had ik een dagtrip naar Cape Reinga. Dit is het Noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland en hier komen de Tasman Sea en Pacific Ocean samen. Helaas was het zeer bewolkt, maar je kon wel een soort van scheidingslijn zien waar de zeeën elkaar ontmoeten. We hebben wat rondgelopen en daarna zijn we richting 90 Mile Beach gegaan. Hier hebben we bij enorme zandduinen gesandboard en daarna zijn we over het strand gereden. 90 Mile Beach is een erkende snelweg in Nieuw-Zeeland, echt grappig. Het was een super lange en vermoeiende dag, maar wel heel leuk!

Op de dag dat ik uit Paihia vertrok, ging ik nog de Hole in the Rock cruise doen. Eerst gingen we wat rondvaren tussen alle eilandjes. Het was ook eindelijk wat beter weer. Er was zowaar wat zon te spotten. Op een gegeven moment gingen we richting de Hole in the Rock. We hadden mazzel, want we gingen er ook doorheen varen! Afgelopen dagen kon dat niet vanwege het weer. Toen we dit allemaal gezien hadden, zijn we naar Urupukapuka Island gegaan. Hier hebben we een heuvel op gelopen voor mooi uitzicht. Op de terugweg naar de haven hebben we nog dolfijnen gezien! In de verte waren ze aan het spelen en springen, vet leuk! In de middag ging ik met de bus terug naar Auckland toe.

Op 15 maart heb ik nog een beetje door Auckland gelopen en ben ik de Sky Tower op geweest. Dat was super vet, want het was echt prachtig weer en daardoor had je tot heel ver zicht. In de middag heb ik in het hostel gechillt, want ik was super moe van het vroege opstaan de dagen ervoor en alle tours. De dag erna vertrok ik, alweer super vroeg, richting mijn volgende bestemming: Hahei. Dit ligt op de Coromandel Peninsula en die had tijdens de heivge regenval last van flinke overstromingen en afgesloten wegen. Gelukkig was dat nu niet meer zo en konden wij zonder enige problemen erheen rijden. Rond het middaguur kwamen we aan en ben ik met Joeri en Siebren, een andere Nederlandse jongen, gaan lopen naar Te Pare Point. Hier hadden we een mooi uitzicht over Hahei Beach. Later op de middag gingen we naar Hot Water Beach. Wat een toeristische trekpleister. Lekker hutje mutje zitten in je gegraven gat op het strand. Sommige stukken waren helemaal niet heet en op andere stukken verbrandde je je voeten. Het was grappig en we hebben lol gehad. In de avond hadden we een lekkere barbecue met de hele groep!

De volgende dag wilde ik de zonsopgang kijken, maar het regende best wel hard. Ook toen ik wilde gaan wandelen naar Cathedral Cove was het nog niet helemaal droog. Uiteindelijk toch maar gegaan en op een gegeven moment werd het wat beter weer. Eenmaal bij Cathedral Cove stikte het weer van de mensen, maar het was wel leuk om het gezien te hebben. Hierna terug gegaan naar het hostel en daar gerelaxed. In de avond zijn we met een groepje op het strand gaan zitten, want we wilden de blauwe gloed in het water zien. Helaas was het te bewolkt, waardoor er niet genoeg maanlicht was. Wel hebben we een stuk van de maansopkomst mooi gezien.

Vandaag ben ik naar Raglan gereist en morgen vertrek ik richting Rotorua. Onderweg heb ik meerdere toffe activiteiten: eerst Tumu Tumu Toobing in de Waitomo Caves en daarna ga ik nog naar Hobbiton. Het wordt een lange dag, maar wel heel leuk! Ook ben ik morgen (als ik het goed heb berekend) precies vier maanden weg :o

Dat was het weer voor nu! :)

  • 18 Maart 2017 - 07:50

    Daphne:

    Bon bon bon beau beau beau belle belle belle! Mooi blogje weer! Kusjes op je kuitjes! Luvjoe!

  • 18 Maart 2017 - 08:50

    Tante Cora:

    Ha Imke!
    Heb weer heel erg genoten van je verhaal en de foto's, wat een bijzondere reis!
    Jammer van het weer, hoop dat de regen snel weg trekt en je kan genieten van de zon!
    Fijn weekend verder!
    Veel liefs van ons!

  • 18 Maart 2017 - 20:25

    Ingrid En Riek:

    Ha die Imke,
    Wat een belevenissen weer en wat een regen, (lijkt Nederland wel).
    Groetjes en geniet van alles wat nog komt. Hoop dat je dan beter weer hebt.

  • 19 Maart 2017 - 11:03

    Monique:

    Hoi Imke,
    Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. En wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Nieuw-Zeeland is echt een bijzonder mooi land! Jammer dat het weer wat tegenvalt op het moment. Geniet lekker verder van al het moois dat je nog gaat tegenkomen!
    Groetjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 92671

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: