Roadtrip Melbourne - Sydney & Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne - Sydney & Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne - Sydney & Surfcamp

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

23 April 2017 | Australië, Sydney

Het is alweer even geleden dat ik een blog schreef. Afgelopen twee weken heb ik veel gezien en gedaan. Ik heb in totaal een week in Melbourne gezeten. In die tijd heb ik best veel gewerkt en heb ik een paar kleine uitstapjes gedaan. Ik ben met Sabine, die ik kende van het begin van mijn reis in Sydney, naar Brighton geweest. Daar heb je allemaal leuke beschilderde strandhuisjes op het strand staan. We hebben hier wat rondgekeken en nog lekker in het zonnetje op een bankje gezeten met uitzicht op het strand en de zee. Verder heb ik nog een beetje door Melbourne rondgelopen. Ik ben langs de Fitzroy Gardens geweest en ben een avond naar Southbank gegaan, waar je mooi uitzicht hebt op de verlichtte skyline van de stad.

Op 12 april was het tijd voor de roadtrip van Melbourne naar Sydney. Via Facebook had ik een ander Nederlands meisje gevonden die een auto heeft en zij wilde in de zelfde periode als ons (Sabine en ik) die kant op. Dat kwam even goed uit! Die dag reden we van Melbourne naar Bright. Onderweg zagen we meerdere bomen die mooi aan het verkleuren waren. Bright was een tussenstop, want de volgende dag zouden we vanaf Bright via Omeo naar Thredbo rijden. Deze rit gaat via de Great Alpine Road, de tegenhanger van de Great Ocean Road die ik met Daphne heb gereden. Ik reed die dag en het zag er allemaal erg mooi uit. De auto van Mariska was alleen wel heel erg oud en af en toe was ik bang dat hij ermee zou ophouden. Al helemaal toen de weg ineens onverhard werd (en bleef voor zo'n honderd kilometer lang). In de avond kwamen we aan in Thredbo, een echt wintersport dorpje. Heel grappig om dit mee te maken in Australië. De 14de gingen we Mount Kosciuszko beklimmen. Dit is de hoogste berg in Australië en is 2228 meter hoog. We gingen met een skiliftje naar de start van de wandeling en vanaf daar was het dertien kilometer return. De wandeling was minder zwaar dan verwacht. Wel lag er sneeuw op de berg en dat was erg grappig om te zien. Australiërs waren gekleed in ski outfits, maar dat ging toch wel een beetje ver haha. Eenmaal boven hadden we mooi uitzicht op de omgeving. Hierna zijn we weer naar beneden gegaan. Die dag moesten we namelijk ook nog richting Canberra rijden. Wat een vreselijk sfeerloze stad is dat. De dag erop hebben we het Australian War Memorial en het Parliament House bezocht. Er was een grauwe lucht waardoor alles er nog depressiever uitzag. We vervolgden onze weg naar Hyams Beach bij Jervis Bay. Hier heb je een enorm mooi wit strand. Daar hebben we een uurtje doorgebracht en toen moesten we door richting de laatste stop voordat we in Sydney zouden aankomen: Wollongong. Hier sliepen we in een enorm hippie hostel. Ik liep naar binnen en werd meteen vergast door de wierook. Niet iets wat ik zelf had uitgekozen, maar goed. Ook was het niet geweldig schoon, dus toen we de dag erop vertrokken, was ik daar zeker niet rouwig om. We reden een stuk over de Grand Pacific Drive en over de Coastal Cliff Bridge richting Sydney.

17 april begon mijn surfkamp. We gingen twee uur zuidelijk van Sydney naar Gerroa, Seven Mile Beach. We sliepen in cabins op een kleine wandeling van het strand. Die middag hadden we meteen onze eerste surfles. Ik zat in een hele gezellige groep met leuke instructeurs. Het is mij gelukt om in de eerste les op te staan, maar het was een flinke uitdaging. De dagen erop leerden we steeds meer principes van het surfen. Het surfen ging steeds beter en mijn lichaam werd steeds meer moe. Mijn arme spieren, vooral in mijn armen. Op dag vier gingen we meer richting open zee paddelen. Het is me toen gelukt om twee keer een green wave (ongebroken golf) te surfen tot bijna aan de kant. Dat was een super goed gevoel, maar was ook best wel eng omdat niet je hele board het water aanraakt. Ik was bang dat ik iets fout zou doen waardoor ik met de neus van het board het water in zou duiken. Hierna was ik zo gesloopt. De lessen erna ben ik nog wel naar achteren gepaddeld, maar mijn armen waren extreem moe. Je werd telkens geraakt door hele grote golven die precies bovenop je breken. Dat is niet grappig en het voelt alsof je in een wasmachine zit. Al met al heb ik echt een geweldige tijd gehad in surfkamp!

Vrijdagavond ben ik terug in Sydney aangekomen. Die avond hebben we nog met onze groep samen gegeten. Zaterdag heb ik met twee mensen van de groep een beetje door de stad gelopen en verder uitgerust. Vandaag ga ik ook niet veel doen. Lekker relaxen en bijkomen. Aankomende dinsdag vlieg ik naar Alice Springs en ga ik de outback in! Ik doe een tour van Alice Springs naar Adelaide toe. Dat was het weer voor nu :)

  • 23 April 2017 - 20:12

    Ingrid En Riek:

    Meid, wat heb jij een boel beleefd tot nu toe. Het aller belangrijkste is dat je er van geniet, want zo'n trip maak je waarschijnlijk nooit meer.

  • 24 April 2017 - 10:41

    Daphne:

    Wat toffff allemaal!! Kussie!!

  • 25 April 2017 - 11:31

    Monique:

    Hoi Imke,
    Wat heb je weer leuke en mooie dingen gezien en meegemaakt. Ik zag op FB het filmpje en de foto's van het surfcamp. Zag er super leuk en gezellig uit! Veel succes en plezier in de outback!
    Groetjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 92693

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: