Outback tour van Alice Springs naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Outback tour van Alice Springs naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Outback tour van Alice Springs naar Adelaide

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

02 Mei 2017 | Australië, Adelaide

Op 25 april was het tijd om vanaf Sydney naar Alice Springs te vliegen. Begin middag kwam ik aan in Alice Springs. Op mijn kamer ontmoette ik Juliët, een ander Nederlands meisje die dezelfde tour ging doen als ik. We hebben die dag samen nog wat rondgelopen door Alice Springs. Tegen de avond zijn we naar Anzac Hill gegaan waar we de zonsondergang hebben bekeken. Het was die dag ook Anzac Day, dus er lagen allemaal bloemenkransen bij het monument. De zonsondergang was heel erg mooi. De dag erop begon onze tour. Ik moest al lekker vroeg mijn bed uit, om half zes al. Bij het ontbijt ontmoette ik twee andere Nederlanders, Lindy en Yorrick, (uit Almere!) die ook de tour gingen doen. Het was een enorm lange rit richting Uluru (Ayers Rock). We hebben zo'n zes uur in de auto gezeten. Onderweg was er niet veel te zien. Af en toe maakten we een stop bij een van de weinige roadhouses die je tegenkomt. Maar de rit werd beloond, want Uluru was echt heel erg gaaf om te zien! We zijn eerst naar het cultural center geweest waar we meer over de Aboriginal cultuur te horen kregen. Daarna zijn we de Mala Walk gaan doen en een stuk van de Base Walk rondom Uluru. Van dichtbij kan je goed zien hoeveel verschillende vormen Uluru heeft. Tegen de avond zijn we de zonsondergang gaan bekijken. Het was een geslaagde dag. Eenmaal terug bij ons kamp, hebben we bij het kampvuur gezeten. We slapen de eerste drie nachten in zogenaamde swags. Dit is een Australische uitvinding. Het is een soort slaapzak met een matje erin. Je moet dan nog een echte slaapzak erin leggen en je kan gaan slapen. Geen tent, niks. We hadden helder weer dus je kon de sterren echt super goed zien!

27 april zijn we vroeg opgestaan om de zonsopgang te gaan bekijken. We reden naar een uitkijkpunt waar je Kata Tjuta (The Olgas) en Uluru kon zien liggen. Het was een mooi plaatje. Toen de zon eenmaal op was, zijn de de Valley of the Winds wandeling bij Kata Tjuta gaan doen. Je liep tussen de grote rotsen door en je voelde je daar echt heel klein. Ook is het nog verrassend groen in de Outback. We hadden op een gegeven moment uitzicht over een mooie groene vallei. Niet wat je hier verwacht. Toen de wandeling klaar was, zijn we de Base wandeling rondom Uluru af gaan maken. De rest van de dag hebben we in de auto gezeten richting Kings Creek, waar we de tweede nacht doorbrachten in onze swags. Dag drie van de tour moesten we nog vroeger op, om half vijf. We gingen namelijk naar de zonsopgang in Kings Canyon en dat was nog een stukje rijden. We liepen Heart Attack Hill omhoog en vanaf daar hebben we mooi de zonsopgang gezien. De rode en oranje stenen in de omgeving waren in dat licht nog mooier. Vervolgens hebben we de Rim wandeling gedaan. Je liep over de rotsen heen. Op een gegeven moment kwamen we bij de Garden of Eden, waar veel bomen zijn en ook aardig wat water. Een gek gezicht zo tussen al die rode rotsen. Na de wandeling zijn we richting Kulgera gereden. Hier sliepen we op een camping naast een roadhouse. Ook stonden hier twee grote roadtrains met koeien erin. Dit zijn hele lange vrachtwagens. Die rijden hier best veel rond in de Outback.

29 april reden we vanaf Kulgera naar Coober Pedy toe. We kregen een tour door een oude Opal mijn, want dat is waar Coober Pedy bekend om staat. Ook kregen we ondergrondse huizen te zien en nog twee ondergrondse kerken. Veel mensen wonen hier onder de grond, omdat het anders veel te warm is in de zomer. Ook zijn we nog bij Josephines Kangaroo Orphange langs geweest. Hier hebben we Red Kangaroos gevoerd en hebben we nog een joey mogen aaien. Wat ontzetten lief. Deze nacht sliepen we in bunks onder de grond. De volgende dag reden we richting Wilmington. Het was een enorm lange rit. We stopten nog bij Lake Hart. Normaal is dat een zoutvlakte, maar er zat zowaar water in nu. Voor de rest hebben we vooral veel gereden. De laatste dag van de tour zijn we een wandeling gaan maken in Mount Remarkable National Park. Hier hebben we door de Alligator Gorge gelopen. En nee, hier leven geen alligators haha. Je liep op een rivierbedding tussen de rode rotsen in. Na deze wandeling gingen we richting Adelaide. Hoe zuidelijker we kwamen, hoe slechter het weer werd.

Vandaag had ik een rustdagje in Adelaide. Ik heb wat klusjes gedaan en gerelaxed. Morgen vertrek ik richting Perth om de Westkust van Australië te gaan zien. Dit stond eerst totaal niet op de planning, maar ik ben benieuwd hoe het gaat zijn!

  • 03 Mei 2017 - 16:23

    Daphne:

    Vetkoel!! Ik ben superbenieuwd naar de foto's.

    Kusjessss!!

  • 04 Mei 2017 - 09:18

    Monique:

    Leuk, Imke! Ik ben wel benieuwd naar die swags; hopelijk plaats je hiervan een foto!
    Groetjes, Monique

  • 08 Mei 2017 - 21:16

    Ingrid En Riek:

    Imke, allereerst gefeliciteerd met je moeder.
    Sorry, dat ik nu pas reageer, maar we hadden schilders in huis en terwijl ik jouw bericht aan het lezen was schreeuwden ze : "Buuf, kom eens kijken", dus ik weer naar boven om te kijken wat ze hadden. Dit gebeurde diverse keren en daarom ben ik vergeten jou te antwoorden.
    Ik vond het weer een interessant verhaal.
    Groetjes van Ingrid en mij.

  • 09 Mei 2017 - 05:47

    Cora Koppijn:

    Ha Imke!
    Wat heb je weer veel mooie dingen beleefd!
    Wij ook hoor hier in de USA.
    Van harte gefeliciteerd met Mam!
    Ik wilde ook een blog bijhouden maar het ging niet helemaal goed.
    Zet nu af en toe wat foto's op facebook en degenen die dat niet hebben krijgen een mail met wat foto's.
    Wat leuk dat je nog jongelui uit Almere ontmoet hebt!
    Veel plezier nog verder!
    Liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 92692

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: