Veilig aangekomen & Eerste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen & Eerste dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Imke Lánský - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen & Eerste dag Sydney

Door: Imke Lansky

Blijf op de hoogte en volg Imke

20 November 2016 | Australië, Sydney

Na een lange reis van bijna 24 uur ben ik vanochtend om 7 uur lokale tijd in Sydney geland. Een goede 21 uur in totaal in het vliegtuig gezeten; ik dacht dat er nooit een eind aan ging komen. De eerste vlucht was samen met Dana, de overstap helaas niet, maar toen had ik twee aardige Australische dames naast mij. Eenmaal in Sydney moest ik nog door de douane. Hier was ik redelijk snel doorheen. Geen gekke Border Security taferelen voor mij gelukkig :p Wel moest ik met anderen op een rode lijn gaan staan zodat de hond aan onze spullen kon snuffelen omdat ik koekjes meehad. Hierna ben ik op zoek gegaan naar de shuttle, waar ik Dana weer tegenkwam.

Eenmaal in het hostel aangekomen konden we nog niet onze kamer in, omdat het pas 9 uur in de ochtend was. We mochten wel alvast gaan douchen, wat een enorme uitdaging was gezien we met onze grote backpacks zaten die we niet makkelijk ergens konden laten. Na alles op de gang uitzoeken konden we dan toch eindelijk douchen. Was hard nodig kan ik je vertellen :p

Daarna was het tijd om Sydney een beetje te verkennen. Eerst wat spullen halen in de supermarkt en daarna zijn Dana en ik naar Hyde Park geweest. Hier waren veel mooie verschillende bomen en ook verschillende dieren, zoals kleine papegaai-achtigen en iets wat op een ibis leek (misschien was het dat ook wel, echt geen idee). In het park hebben we rondgelopen en op het gras gezeten in het zonnetje. Heel gek was het dan ook om een man kerstliedjes te horen zingen en een kerstboom tussen de palmbomen te zien.

Na Hyde Park zijn we weer richting het hostel gegaan. We konden onze kamer wel in, maar de bedden waren nog niet opgemaakt. Dit bleek echter niet het enige: er was maar één bed in plaats van twee bedden beschikbaar. Ik naar de receptie, manager erbij. Niemand die het meer snapte. Later bleek dat een meisje zich die ochtend had moeten uitchecken en dat het bed dat ik eerst toegewezen had gekregen dus gewoon nog in gebruik was door een jongen. Maar goed, dat is nu hopelijk ook opgelost.

Vanavond gaan we met z'n drietjes (Sofie, Dana en ik) ergens wat simpels eten. Om op de eerste dag de waarschijnlijk erg drukke hostelkeuken te trotseren hebben we niet zo heel veel zin in. Daarna duik ik snel mijn bed in, want ik ben echt gesloopt van de reis. Morgen zal het Ultimate Oz programma beginnen!

  • 20 November 2016 - 08:17

    Manita:

    Heerlijk dat je goed bent aangekomen! En ja, dat is een Ibis!! Gek hoor een kerstboom tussen de tropische planten. Mooi weer zo te zien, geniet er van. Ik hoop dat je goed slaapt komende nacht en dan morgen allemaal leuke dingen doen:) Dikke kus, pap en mam

  • 20 November 2016 - 16:27

    Riek En Ingrid:

    Fijn dat de vlucht goed verlopen is, maar wel erg lang. Wij wensen je een heel goede week met je kennis makingsweek. Geniet vooral van al het vreemde. Knuffel, Ingrid en Riek

  • 20 November 2016 - 16:27

    Riek En Ingrid:

    Fijn dat de vlucht goed verlopen is, maar wel erg lang. Wij wensen je een heel goede week met je kennis makingsweek. Geniet vooral van al het vreemde. Knuffel, Ingrid en Riek

  • 23 November 2016 - 13:33

    Jannie En Piet :

    Wat ontzettend gaaf om je daar "Down Under" te zien, en te stralen......
    Dank voor de inkijk met prachtige foto's, heel veel plezier lieverd X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

Actief sinds 25 Okt. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 92674

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 12 Juli 2017

Backpackavontuur Australië & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: